همه مقالات

اعزام نیروی خدماتی و پذیرایی

نحوه پذیرایی یکی از مواردی است که درهر مهمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. اما به دلایل مختلف، توجه بسیار کمی به این موضوع می­شود. در مهمانی­های بزرگ، تعداد دعوت شدگان بسیار زیاد است. پذیرایی شایسته از تک­تک مهمان­ها از عهده صاحب مجلس خارج است. به همین دلیل شرکت تشریفات رایکا با اعزام نیروی خدماتی و پذیرایی گامی موثر در برگزاری بهتر مراسم شما برداشته است.

برای برگزاری باشکوه مراسم می­توانید از مهماندار و نیروهای خدماتی مجرب استفاده کنید

خرید لوازم اولیه مانند میوه و شیرینی و رزرو سالن، تالار یا باغ یکی از ضروریات برپایی مجالس است. اما این موارد به تنهایی کافی نیست. بخشی از مراکز نیروی خدماتی کمی دارند. این مشکل سبب نارضایتی یا تاخیر در ارائه خدمات به مهمان­ها خواهد شد. از سوی دیگر، در برگزاری مهمانی در باغ یا خانه شخصی نیز با کمبود نیرو مواجه خواهید بود. برای اینکه مهمانی شما بی­نقص برگزار شود می­توانید از نیروی خدماتی و مهماندار استفاده کنید.

وظایف مهم مهماندار

یک مهماندار با اصول اولیه و اصلی مهمانداری و همچنین با آداب پذیرایی کاملا آشنا است. او به خوبی می­داند در مهمانی رسمی یا خانوادگی چگونه با مهمان­ها برخورد کند. بهتر است کنار در ورودی سالن مهماندار آقا و خانم داشته باشید. تا آنها بتوانند با خوشامدگویی شایسته از مهمانان شما استقبال کنند. علاوه بر این، آنها می­توانند به افراد و مهمانانی که با سالن آشنا نیستند در پیدا کردن میز یا صندلی شان، کمک کنند.

علاوه بر این، ممکن است در مراسم­های مختلف (خانوادگی، رسمی و اداری) افراد سالمند، بیماران یا معلولین حاضر باشند. مهماندار موظف است این افراد را تا سر میز پذیرایی راهنمایی کند. همچنین مهماندار باید اطمینان حاصل کند که از تمام افراد حاضر در مجلس پذیرایی شده است. وباید بهترین پاسخ را به درخواست مهمان­ها بدهد. البته بهتر است که مهمانداران از تردد بیش از حد در مجلس خودداری کنند. آنها باید در مواقع لزوم، هنگام پذیرایی و گاهی با توجه به نیاز مهمانان مدعوین در سالن حاضر شوند.

نیروی خدماتی و پذیرایی

برخی افراد تمایل دارند مراسم­های خود را در باغ یا منزل مسکونی خود برگزار کنند. با توجه به اینکه، تعداد مهمان­ها در چنین مراسم­هایی بسیار زیاد است، توجه و رسیدگی به آنها بسیار سخت است. به همین دلیل صاحبخانه به تنهایی نمی­تواند به همه این موارد رسیدگی کند. علاوه بر این، آماده­سازی محل برگزاری مراسم، همچنین نظافت و پذیرایی از مهمان­ها نیز به تنهایی ممکن نیست.

توصیه می­شود در چنین مواردی حتما از نیروی خدماتی و نیروی پذیرایی استفاده کنید. این افراد با آموزش­های مختلف، توانایی آماده­سازی محل مجالس، نظافت، پذیرایی، حتی تدارک مواد لازم برای مهمانی را دارند. علاوه بر این، آنها می­دانند آداب پذیرایی در هر مراسم چگونه است. با استفاده از نیروهای خدماتی مطمئنا در پذیرایی از مهمان­ها و برگزاری مجالس با هیچ مشکلی مواجه خواهید شد.

از سوی دیگر، برگزاری مراسم در خانه، باغ و … برای صاحب مراسم استرس و تنش به همراه دارد. زیرا صاحب مراسم همواره با این اضطراب مواجه است که آیا پذیرایی از مهمان­ها به خوبی انجام می­شود؟ بعلاوه، کوتاه بودن زمان برگزاری مراسم، به او اجازه نمی­دهد که شخصا به سراغ تک­تک مهمان ­ها رفته ودر مورد نیاز و خواسته آنها صحبت کند. به همین دلیل استفاده از نیروی خدماتی و پذیرایی می­تواند کمک بسیار بزرگی در برگزاری مراسم و مهمانی­ها باشد.

مهمترین نکاتی که مهماندار و نیروی خدماتی باید رعایت کند

مهماندار و نیروی خدماتی وظیفه آماده­سازی میزها، سالن و پذیرایی از مهمانان را برعهده دارند

  • باید رفتاری شایسته، مودبانه و همراه با احترام با مهمانان و میزبان داشته باشد.
  • باید از تردد بی موقع و غیر ضروری در مجلس خودداری کند
  • باید از بحث و حرف بی مورد با مهمانان بپرهیزد
  • او موظف است به منظور پذیرایی و رفاه حال مهمانان، در تمام قسمت­های سالن حضور داشته باشد
  • مهماندار باید قدرت کنترل شرایط را داشته باشد
  • برای مدیریت بهتر مراسم، مهماندار باید حتما از تعداد دقیق مهمانان اطلاع داشته باشد
  • او باید با توجه به سختی کار و ساعات طولانی پذیرایی همواره با مهمانان با خوشرویی و ادب رفتار کند
  • مهماندار، نیروی پذیر و پرسنل بخش خدمات باید ظاهری کاملا آراسته داشته باشند
  • باید از اولین لحظه ورود مهمانان با خوشامدگویی از آنها استقبال کرده و در لحظه خروج، تک­تک مهمانان را بدرقه نموده و خداحافظی رسمی انجام دهد
  • این نیروها موظف به سرو کردن غذا و پذیرایی از مهمانان تا آخرین لحظه هستند
  • پس از اتمام مجلس، نظافت، شستشوی ظروف و … نیز برعهده مهماندار و نیروهای خدماتی خواهد بود

خدمات پذیرایی مجالس شرکت تشریفات رایکا

برای رفع دغدغه میزبان، شرکت رایکا اقدام به اعزام نیروهای خدماتی، مهماندار و نیروی پذیرایی مجرب به مهمانی­ها و مراسمی رسمی و اداری نموده است. شما می­توانید نیروهای مورد نظر را با توجه به نوع مهمانی انتخاب کنید. امکان اعزام نیرو به صورت آقا و خانم وجود دارد. این نیروها ظاهری کاملا آراسته داشته و با اصولی اصلی مهمانداری و آداب پذیرایی آشنا هستند. به همین دلیل می­توانید بدون نگرانی پذیرایی از مهمانان را به آنها واگذار کنید.

استفاده از خدمات شرکت رایکا مزایای مختلفی دارد. اول اینکه اعزام نیرو برای تمام مهمانی های رسمی وغیر رسمی، همایشها، انواع مهمانی ها در خانه یا باغ و …. وجود دارد.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *